saya baring disisi adam di katil yg kecik ini.Merapatkan pipi di pipi adam Allah ..aku tak kuat menahan air mata ini ,makin di tahan makin laju




 PART 1
Bismillahirrahmanirrahim

Terlalu sukar utk saya mencari kekuatan utk menceritakan keadaan adam skrg.Saya mohon maaf kepada sahabat 2 kerana menyepi seketika.Izinkan saya menangis sepuas nya utk mencari kekuatan dan utk terus tersenyum didepan adam dan anak 2 yg lain utk esok dan seterusnya.


Semalam pada pukul 9 pagi ada perjumpaan pakar 2 dan saya sekeluarga atas permintaan saya sendiri.Tujuan saya minta perjumpaan itu utk tahu apa plan seterusnya,bagaimana caranya utk mengelakkan adam di oprt selalu.Ibu mana yang sanggup anak di oprt2 .


Allah hu akbar lain yg diharap kan,lain yg ingin didengar kan........
Sebelum berjumpa dengan ibubapa pakar 2 dah berbincang sesama pakar malah kes adam telah dirujukkan kepada pakar luar negara dlm berapa buat negara.Jika perlu adam dibawa dan di rawat keluar negara pakar akan uruskan demi Adam Hamka.Allah hu akbar hebat nya kasih sayang pakar terhadap adam sampai mcm tu sekali.


Atas perbincangan pakar luar negara tu jawapan semua pakar dlm berapa buah negara tu adalah sama.
Masaalah Genetik adam banyak yg tak complex dan teruk.


Pakar neuro ckp skrg keputusan ada ditangan ibubapa jika ibubapa nak Adam di oprt mereka akan lakukan ,tapi ibubapa harus ingat jika pasang shunt pasti akan block dan block lagi disebabkan genetik adam .


Yang ke 2 ibubapa harus ingat tiada apa yang kekal didunia ni selain Allah.Dari kita seksa terus adam biar lah adam pergi dgn tenang.
Hanya Allah yang tahu perasaan saya waktu tu rasa hilang kedua kaki,rasa perut di siat2 .


Allah....kuat kan lah diri ku utk mengharungi dugaan yang terlalu perit ni.
Pakar suruh berbincang dengan keluarga apa keputusan yg harus diambil.
Maaf saya lambat update pasal adam salah satu nya lagi si kakak,saya takut kakak baca dan takut dia pengsan.


Alhamdulillah mlm tadi saya dah bercakap dgn kakak dan abg.Abg ye lah dia masih belum faham lagi.si kakak bila dengar berita ni dia menangis ia lah takut kehilangan adiknya.


Belah pahang dan N.Sembilan kami dah berbincang dan keputusan berserah kepada Allah Jika Allah ingin memberi keajaiban dan kesembuhan berikan,jika sebaliknya ambil lah ia dgn penuh kasih sayang tanpa kesakitan dan dipermudahkan.Mereka kata adam dan cukup kuat berjuang ,sebagai ibubapa dah buat yg terbaik dah.Kita bukan nya tak berusaha.Skrg kita berserah kepada Allah plk.


Jauh di sudut hati mengharap kan keajaiban dan kesembuhan .Siapa lah kita ingin melawan takdir.Yg pasti saya pun akan kesana jua.


Wahai sahabat 2 saya mohon jasa baik semua berdoa dan sembahyang hayat jika Allah ingin memberi keajaiban dan kesembuhan berikan....Jika sebaliknya dipermudahkan lah ,ambil lah ia dgn penuh kasih sayang dan jgn disakiti.
Terima kasih sahabat hanya Allah saja yang dapat membalas kebaikan ini.
Maaf kan saya jika mampu hanya like .Saya dah tak mampu berkata apa.Saya harap sahabat faham perasaan saya ketika ini.


PART 2

 
Ketika berdua dgn Adam Hamka di tingkat 6 wad 6pb katil 4.Lalu saya baring disisi adam di katil yg kecik ini.Merapatkan pipi di pipi adam .
Allah .....aku tak kuat menahan air mata ini ,makin di tahan makin laju airmata ini ingin mengalir.


Ya Allah kuat kan hati ku ,jgn lah airmata ini mengalir bantulah aku.....
Dah tak mampu saya menahan lagi airmata ini ia tetap mahu mengalir walaupun ditahan, bila saja hidung ini terbau bauan adam.
Sejak adam lahir hingga sekarang bau itu tetap ada walaupun adam dah nak masuk 2 tahun.


Ya Allah bagaimana aku boleh menahan rindu bau ini nanti ya Allah,kuat kah aku menahan rasa utk hilangkan perasaan ini nanti ya Allah....
Adik...Maaf kan mama dan terima kasih atas perjuangan adik,adik memang anak yg hebat.


Mama sayang sangat dgn adik.Sayang mama dgn adik tak dapat di gambar kan banyak mana.Tgh 2 saya berbisik dgn adam tiba 2 masuk nurses bernama Mysara .



Mak menangis ke adam ok tak.Mysara tahu kan keaadaan adam mcm mana.Tahu nanti ada doktor plaintif yg jaga adam.Saya mengalir airmata lagi.
Mak kene kuat tau ,mak kan jaga adam 100%,jika mak tak kuat terus dlm dunia kesedihan mcm mana mak nak jaga adam , masa mak dgn adam nanti akan terbuang dan di sia2 kan mcm tu je.Nanti mak akan menyesal. Masa yg ada jgn di sia2kan .Saya tahu mcm mana mak jaga adam memang hebat.Tapi kali lakukan lagi hebat ye.



Mak harus fikir positif jgn fikir negatif bila dengar adam mcm ni apa lagi dengar ada doktor plaintif yg jaga.Jangan fikir benda yg tak jadi lagi.Fikirkan masa skrg, tak mustahil adam sehat tanpa shunt.Dengan kuasa Allah ini semua tak mustahil mak adam .
Ya Allah terima kasih ya Allah....


Ketika aku kesedihan dtg menegur dan menunjukkan aku ke arah jalan yang benar ,terima kasih mysara akak tak mampu utk membalas kebaikan ini,hanya Allah saja yang dapat membalas nya aamin...
Mysara keluar ,saya berbisik lagi dgn adam .Betul ke dik ya Allah mama fikir perkara yang terlalu jauh kan dik.Tiba 2 adam tersenyum Allah bangkit satu perasaan yang saya harus set di minda saya positif dan jgn sia2kan masa yg Allah berikan skrg.Jgn terlalu memikirkan perkara yang belum berlaku lagi.
Terima kasih ya Allah.....

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.